Jak zahřát auto v zimě: mechanik se podělil o tajemství

Foto: z otevřených zdrojů

Odborník upozornil, že existuje jedno tajemství, jak přesně poznat, kdy je vaše auto připraveno k jízdě.

Mechanik odhalil pravdu o tom, zda by řidiči měli zahřívat motor svého auta poté, co bylo celou noc zaparkované venku.

Jeho jednoduché pravidlo 30 vteřin může v zimě pomoci ušetřit benzín i čas, píše The Sun. Mechanik Momo promluvil pro TikTok o tom, jak se jeho schopnosti automechanika vyvíjely v boji s chladem.

Zatímco někteří automobiloví odborníci doporučují dlouhou dobu zahřívání na základě zkušeností se staršími modely, Momo říká, že většině moderních aut stačí „30 sekund, ne-li méně“.

Vysvětlil, že 30sekundová čekací doba umožňuje, aby se motorový olej dostal k hlavám válců, které jsou horní částí motoru. Jakmile se olej dostane do hlav, je celý motor plně promazán a připraven k chodu. Olej musí cirkulovat v celém motoru, protože se tím snižuje tření mezi pohyblivými kovovými částmi za jízdy.

Snížení tření zase snižuje teplo, které tyto díly při tření o sebe vytvářejí, což zabraňuje opotřebení a zlepšuje stav motoru a prodlužuje jeho životnost.

Jakmile k tomu dojde přibližně po 30 sekundách, můžete ihned začít jezdit, radí Momo.

Přestože je tato doba dostatečná k tomu, aby motor běžel, mechanik upozornil, že je možné zahřívat vůz i déle:

„Pokud máte chuť ho zahřát, aby se rozmrazila okna, je to také v pořádku.“

Momo však nedoporučuje, abyste motor ráno zahřívali příliš dlouho, protože to není hospodárné.

„Nenechávejte motor příliš dlouho běžet na volnoběh, jinak budete plýtvat palivem,“ zdůraznil.

Přestože většině moderních automobilů trvá úplné zahřátí asi 30 sekund, je patrné, že motor je promazaný. Když je motor připraven k chodu, řidiči si všimnou, že otáčky motoru znatelně klesnou. Pokles volnoběžných otáček mohou řidiči sledovat také prostřednictvím otáčkoměru, přístrojového panelu, který měří tisíce otáček za minutu.

Jak vysvětlil Momo, když ručička otáčkoměru klesne na volnoběh, znamená to, že motor je zahřátý a připravený k jízdě.

Rozsah volnoběžných otáček se u jednotlivých modelů a motorů liší v závislosti na mechanických faktorech, jako je zdvihový objem, ladění a počet válců. Otáčky zahřátého motoru však obvykle klesají o několik set, u většiny moderních automobilů obvykle z více než 1000 na méně než 1000 otáček za minutu.

Share to friends
Rating
( No ratings yet )
Užitečné tipy a triky pro každodenní život